De meeste mensen kopen louter bloemen bij speciale gelegenheden of krijgen ze als cadeau. Een gemiste kans want er zijn veel meer momenten om bloemen in huis te hebben, zelfs het hele jaar door! Een bloemenabonnement is hiervoor een ideale remedie. Op een vaste regelmaat ontvangt u dan een nieuw bloemenpakket in huis, zodat u voortdurend bloemen in huis kunt hebben. De frequentie van de leveringen bepaalt u helemaal zelf. Duid aan of u wekelijks, tweewekelijks, maandelijks verkiest en uw lokale bloemenzaak zorgt ervoor dat de nieuwe bloemen dan vervangen worden. Geen of – nog erger – verwelkte bloemen in huis hebben behoort voorgoed tot het verleden, dankzij een bloemenabonnement. Want “bloemen in huis staat voor leven in huis”.
Een geschikt cadeau kiezen, was nog nooit zo gemakkelijk, dankzij de Quick & Easy pakketten van Fleurop-Interflora. Deze bloemenwinkel stelt mooie pakketten samen voor iedere gelegenheid. Een bloemenruiker maakt uiteraard deel uit van ieder pakket. Maar meestal is het vergezeld van andere fijne attenties zoals chocolade, wijn, champagne of een knuffelbeertje. Er zijn om en bij 20 pakketten om uit te kiezen!
Fleurop-Interflora beschikt over een waaier aan bloemencheques. Met zo’n cheque laat u de keuze van bloemen volledig over aan de gelukkig ontvanger. Handig, als u zelf niet weet wat kiezen of gewoon als cadeau. De vouchers komen in de vorm van kaartjes met verschillende soorten design. Het staat u ook vrij om zelf een kaartje te ontwerpen om het cadeau nog persoonlijker te maken. De meeste vouchers stellen € 10 als minimumbedrag. Het bedrag dat u erop zet, bepaalt u voor de rest helemaal zelf!
Met een mooi boeket is haast iedereen tevreden. Bloemen geven is op zich ook leuk want u kunt er een persoonlijke toets in leggen. Bij Fleurop-Interflora beschikt u in ieder geval over een rijke assortiment aan bloemen van allerlei soorten. Laat u het samenstellen van een boeket liever over aan de professionals? Geen enkel problemen, de floristen van Fleurop-Interflora maken meesterlijke boeketten. Zij kiezen bovendien graag voor seizoensproducten, met bloemen van het seizoen.
Fleurop-Interflora kent een lange geschiedenis. Het bedrijf is in 1927 al opgericht in België en kwam na een fusie met de Britse Groep Interflora tot de naam die het vandaag draagt. Het mag duidelijk zijn dat deze leverancier van bloemen een formule beet heeft die wereldwijd succes boekt. Inmiddels levert het bedrijf in 150 landen en kan het jaarlijks rekenen op meer dan 25 miljoen bestellingen. De bloemenzaken waarmee Fleurop-Interflora samenwerkt zijn dan ook niet de minste. Zij zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van de kwaliteit, dienstverlening en vaardigheden waarover ze beschikken.
Het concept van Fleurop-Interflora is volledig gebouwd op het aan huis leveren van bloemen. Zelfs last-minute levering is geen probleem, want de bloemen kunnen op dezelfde dag geleverd worden als waarop u de bestelling plaatst. Het is de lokale florist die de levering voor zijn rekening neemt. De prijzen van de levering zit inbegrepen in de prijs die u op de online shop zit. Ook de servicekosten zitten hierin inbegrepen. Met andere woorden: u komt nooit voor onaangename verrassingen te staan want de prijs die u ziet is de prijs die u betaalt. Het exacte tijdstip van de levering hangt af van de openingstijden van uw lokale bloemenwinkel.
Planten en bloemen verzorgen volgens de regels van de kunst. Dat is waar Fleurop-Interflora haar klanten maar al te graag bij helpt. Er zijn namelijk tal van aandachtspunten die belangrijk zijn om bloemen en planten een lang en gezond leven te kunnen geven. Omgekeerd zijn er ook fabeltjes die de ronde doen maar eigenlijk weinig zin hebben. Hoe vaak mogen ze water krijgen? Waar mogen de planten of bloemen staan? Hoe moet ik ze voeden of aansnijden? Op deze en vele andere vragen biedt Fleurop-Interflora een antwoord. De bloemenleverancier heeft tal van algemene tips in huis. Bijvoorbeeld dat bloeiende planten meer licht en water vergen dan groene planten. Daarnaast voorziet men ook tips op maat van specifieke bloemen- of plantensoorten zoals zonnebloemen, pioenen, gladiolen, chrysanten en veel meer. Ook onderhoudsadvies voor plantenverzorging wanneer u met vakantie gaat, vindt u op de website van Fleurop-Interflora.
De levering van bloemen en planten verloopt meestal via uw lokale florist. Toch is ook Fleurop-Interflora altijd klaar om te helpen. De klantendienst is namelijk vlot bereikbaar via email of telefoon. Neem zeker ook eerst een kijkje op de website bij de “Vaak gestelde vragen”. Specifieke vragen omtrent levering, betaling en andere aspecten worden daar behandeld.
De firma Fleurop werd in 1927 in ons land opgericht. In 1946 werd het bedrijf gefuseerd met een Amerikaans en Brits bedrijf; het doel hiervan was om de krachten te bundelen. Uiteindelijk heeft die fusie prima uitgepakt, aangezien Fleurop momenteel meer dan 25 miljoen bestellingen per jaar verwerkt.
Door de jaren heen het bedrijf zich steeds verder weten te verbeteren op het gebied van online bestellen van bloemen. Je kunt via de website van Fleurop binnen één minuut een gewenst boeket bezorgen, waarna deze binnen 1 á 2 werkdagen op het gewenste adres bezorgd worden. Ideaal dus om een bloemetje aan iemand cadeau te doen!
Via de website van Fleurop kan je razendsnel de verschillende boeketten bekijken. Om jouw een handje bij de zoektocht te helpen, heeft Fleurop gekozen voor enkele categorieën. Zo kan je voor een Plukboeket kiezen, maar ook voor een Bloemstuk, voor Bloemen met Wijn, voor Planten, voor Rozen, voor Seizoensproducten en voor Grafwerk. Ook voor speciale gelegenheden kan je een overzicht met geschikte bloemen vinden. als je in de menubalk op ‘Gelegenheden’ klikt, krijg je direct de volgende Gelegenheden te zien: Verjaardag, Geboorte, Pensioen, Bedankt, Voor het plezier, Huwelijk, Beterschap, Huwelijksverjaardag, Verwen Jezelf, Uitvaart en Pasen.
Bestel je online bloemen? Dan moet je rekening houden met 12 euro aan servicekosten; hieronder vallen ook de bezorgkosten die door Fleurop gerekend worden. Aangezien bloemen versproducten zijn, is het retourneren hiervan niet mogelijk. Mocht je onverhoopt een niet al te netjes boeket ontvangen, kan je dit uiteraard wel melden aan de klantenservice van Fleurop. De medewerker van de klantenservice zorgt vervolgens voor een passende oplossing.
Voor de klantenservice kan je bellen naar +32 2 242 29 64, mailen naar [email protected] of een bericht via Facebook/Instagram sturen. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08.15 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur. Op zaterdag kan je tussen 09.00 en 12.00 uur contact opnemen.